سامسونگ، یکی از اولین شرکتهایی بود که گوشیهای تاشو را به صورت انبوه تولید کرد. در ابتدا، این شرکت توانست به طور کامل بر بازارهای کلیدی تسلط پیدا کند، اما اکنون باید با رقابت شدید در بازار گوشیهای تاشو، بهویژه در چین، دست و پنجه نرم کند.
بهگزارش Business Korea، مصرفکنندگان چینی ترجیح میدهند از شرکتهای چینی خرید کنند. آمار نشان میدهد که سهم سامسونگ از بازار گوشیهای تاشو چین در سه ماههی اول ۲۰۲۴، ۵٫۹ درصد بوده است. زمانی سامسونگ تقریباً ۳۰ درصد از بازار دستگاههای تاشو در چین را در اختیار داشت. اما مصرفکنندگان چینی با رویهی حمایت از محصولات داخلی، خرید از شرکتهای چینی را در اولویت قرار دادهاند. در این رتبهبندی، هوآوی با ۴۴٫۱ درصد سهم بازار در صدر قرار دارد. آنر با ۲۶٫۷ درصد در رتبه دوم، ویوو با ۱۲٫۶ درصد در رتبه سوم و اوپو با ۹ درصد در رتبهی چهارم قرار گرفتهاند.
سهم کلی سامسونگ از بازار گوشیهای چین بسیار کم است و بخشی از این موضوع از کاهش سهم این شرکت در فضای تاشو نشئت میگیرد.